2010-07-14 | 18:31:58

Ojojoj, nu så blir det en del :D


Ja jag gick in på blogg.se på min iphone medans jag åkte hem från jobb och vad hitta jag;

Så chockad jag blev haha :D Nej men det var riktigt kul.
Jag har fått en massa kommentarer och andra tips ang. "grönt hår", som jag självklart kommer lägga upp här med :]

Tar mig tid nu och svara på kommentarerna i detta inlägg med då det blivit många som skrivit! :D:D

 


 

~ M I C H A E L A; tack för tipset!!! haha men tror du att silvershampo skulle funka? :P
-Min pojkvän testade silvershampoo 2 gånger efter hans hår fått piggelin färg, men det funkade inte. Silvershampoo är utaget för att ta bort dom gula tonerna, så jag tror inte dom tar bort det gröna.

Emelie - fotoblogg; Grönt hår av att bada i en pool?...huh?
-Det är rätt vanligt faktiskt om klor halten är hög dock kan det oxå bero på kopparledningar eller kalk :)

Anonym; Varning för att använda plattång lr liknande efter! Mitt hår blev GULT då istället!
-Det kanske är en person till person grej? Pojkvännen använde plattången så sent som imorse och det var precis som vanligt.

En blondin som också brukar få "grönt hår"; Hejsan! en liten fråga ang. de där .. kan man bada fast man har det i håret ? Eller ska man ta det efter man har badat ? :) Kram!
-Hejsanhejsan ;) Man ska inte ha det i håret för länge eftersom det sliter en del på håret precis som blekning osv. Så jag rekommenderar att du sätter i det efter du har badat.

elin; nej men shit vad smart. vet du om man behöver det som naturligt blond också? eller gäller det bara färgat hår?
-Jag är blekt blondin! så det funkar på färgat hår oxå :]

Drilona;smart, kan inte du visa upp en bild då du hade grönt hår?
-Tyvärr var jag inte så sugen på att fota mitt hår just då så jag har tyvärr ingen bild... Min pojkvän kan inte hålla sig från vattnet så han blir säkerligen grön igen, om han blir det så slänger jag upp en bild.

Linnea; Mitt hår har också blivit grönt. Jag hade blont innan och färgade det brunt, sen har jag badat i havet och så så har det blivit grönt "under" det bruna. Undrar om detta funkar på brunt, vet du något om det? :)
-Jag har faktiskt ingen aning om det. Men det kan väl inte skada och prova, "kryddan" kostar ung 11kr :)

Gabbi; Gud! Hur blondar du ditt hår? kramiz <3
-Jag blonderar mitt hår med hjälp av poly blonde L+  :D

Emma; ska man skölja håret sen också? :)
-Ja det ska man, eftersom det sliter :)


Vill tacka alla som kommit med gulliga och söta kommentarer, gjorde min dag snäppet bättre :D

 

Som sagt kom folk med lite fler tips till att motverka grönt hår.

Många kom med förslaget att man skulle ha ketchup i håret, hur äckligt det än låter så skulle det visst funka riktigt bra det med!
Jag läste faktiskt något om det på nätet med, men fegis som jag är så blev jag smått äcklad av tanken med ketchup i håret haha :p

 

Maria W tipsar om att man ska akta så man inte har nån fin tröja på sig och att man använder en handduk som skydd, för det färgar av sig!

 

 

Nu ska jag lägga mig i sängen och glo på en film, för varmt och för tung dag :p

 

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens startsida
Namn: Jenny
Bor: Helsingborg

bloglovin