2010-07-10 | 02:11:54

Tatueringar & piercingar


Själv tycker jag det är najzz!


[Snygge Kat Von D på bild ]

Piercingar har dock är dock inte något för alla, speciellt inte i ansiktet. Men ja det är vad jag har sett och märkt.
Men dom som bär upp det på rätt sätt får det att se så jävla bra ut, inte konstigt att man vill skaffa det då.
Jag fattar inte hur man kan se ner på det så mycket..

Det blir mer och mer vanligt att folk har piercingar. Så varför är de flesta jobb så stränga med att "Nej inga piercingar!", jag fattar om det kan va en risk att fastna i något osv. Men när det kommer till att dom tror man skrämmer bort kunderna..
Då tycker jag det är fel, jovisst ett jävligt stort septum skrämmer nog gamlingarna lite sådär men bara för att snubben/chäyen har en stor ring i näsan betyder inte att han/hon är tjurskallig (skratta lite åt mig själv här).
Visst dom som kanske har en 8mm ring i näsan vet att det kanske inte ser så anständigt ut, så dom sätter en tunnel i näsan... eller iaf dom jag känner.

Jag har 3 piercingar i ansiktet, snakebites och medusa. Som jag gillar skarpt. När jag sökt jobb osv så kommer oftast den meningen upp "Inga piercingar", jag blir rätt irriterad över detta eftersom jag väntade i 4år för att få pierca snakebites.
Jag har inte märkt någon reaktion utav andra när jag gått runt i stan, vuxna har bara frågat mig om det gjort ont och att dom aldrig skulle vågat. Kanske har man fått en eller annan dålig reaktion men eftersom jag är glad och sprallig av mig så slutar personerna i fråga oftast tänka på mina piercingar.


Tatueringar har blivit mer och mer accepterat vad jag har märkt, men fortfarande är händerna och halsen ett big no no! Är det samma sak här att butiksägare/chefer är rädda för att tack vare den personen så vägrar folk gå in där att köpa stuff. Skulle inte tro det, inte på grund utav en person iaf. Som kund är man väl inte intresserad av dom som jobbar där (om dom nu inte är sådär ursnygga) utan man är intresserad utav det som säljs.


Aja detta är bara min tanke på det hela :]
Själv kommer jag försöka behålla mina piercings så länge jag kan och fler tatueringar kommer definitivt komma :D

Sen kan jag tillägga detta med piercingar i ansiktet, jag tycker ju färre ju finare är det.
Det är inte alls många som passar inte i över 10 piercings i ansiktet...


4 Kommentarer
felicia:

jag tycker att det är jävligt snyggt med piercingar och tatueringar!

2010-07-10 | 03:08:38
URL: http://feliich.blogg.se/
♥ Lizette:

Själv har jag tre piercingar, två i ansiktet o en i naveln. Har i läppen (dock inte haft någon stav eller ring i på månader, men inte fan ska man tro att det växer igen.) o i ögonbrynet.



I min gymnasieklass när jag gick i skolan så fick jag inte ha det, gick hästlinje i tre veckor, o det var stträngt förbjudet. Varför förstod jag nog aldrig riktigt, men på mitt jobb nu går det bra - torghandel. Så jag är rätt nöjd ändå, hehe :)

2010-07-14 | 12:23:52
URL: http://lizette.tk
Frida:

Jävligt rätt.

2010-07-14 | 13:34:49
URL: http://fridaberglundsblogg.se
Nathalie:

Jag har fem tatueringar och jobbar i butik. Dom syns ju mest på sommaren..

Aldrig någonsin har mina chefer nämnt något om att dom inte får synas. Dock kan jag säga att skulle jag söka ett annat jobb nu skulle jag dölja dom tills jag fått fast jobb och visat vad jag går för. Tyvärr är det ju så att man konstant måste jobba mot alla jäkla fördomar!

2010-07-14 | 17:03:13
URL: http://www.nolow.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Till bloggens startsida
Namn: Jenny
Bor: Helsingborg

bloglovin